Waar blijf je nou???

8 oktober 2023 - Den Bosch, Nederland

“Waar blijf je nou?”

Dat zijn de woorden die ik in de afgelopen weken regelmatig heb gehoord. Ik voelde dan steevast de ogen van de spreker op me gericht met hierin een hoge verwachting. En jullie hebben gelijk… Ik heb in de afgelopen weken weinig verhalen met jullie gedeeld. Misschien waren onze avonturen minder spectaculair en waren we, net als jullie, gewoon met vakantie. Genietend van het zeilen, van de natuur, van de wandelingen, de musea in Oslo, lekker eten in Kopenhagen, het ankeren met alleen de stilte om je heen, uren bezig zijn met het maken van plannen en de weersvoorspellingen. En nee … geen vissen meer gevangen, wel veel gegeten.

En dan komt er een moment …

En dan komt er een moment dat je van zoutwater (de zee) weer naar zoetwater (het IJsselmeer) gaat. Dat je de muggen weer tegenkomt die bij het zoete water horen. Dat je weet dat je weer naar huis gaat. Maar ook dat de reis van vijf maanden bijna ten einde is. Nemen we met weemoed afscheid van deze tijd? Gek genoeg is het antwoord “NEE”. We zijn erachter gekomen dat we enorm van deze tijd kunnen genieten omdát we weten dat het eindigt. We hebben nog veel te veel energie, doelen en wensen om ons te voegen bij de pensionado’s. Dus: JA! We zijn weer thuis en gaan weer met volle energie aan het werk. We kijken er naar uit om samen onze moeders, vrienden en buren een wijntje te drinken, wel of niet bij kaarslicht.

En de Lofoten dan?

Per 1 mei 2024 nemen we wederom tijdelijk afscheid van ons werkende leven en gaan we vijf maanden lang voor het avontuur. In 2024 is het doel: de Lofoten. We hebben deze tenslotte door de val van Sjack nog niet af kunnen vinken. Dus ja, we gaan ook in 2024 de kou weer in. Met mutsen, handschoenen, merino ondergoed, dikke jassen, vier lagen aan en met een kouwe neus zeilen we nogmaals naar Noorwegen. Ik kijk er naar uit.

Hallo, daar ben ik weer …

Ik ben ongelooflijk warm onthaald door mijn collega’s in het Annaziekenhuis. Tot 1 mei 2024 ga ik vier dagen werken in mijn 'oude' baan, Ik heb er inmiddels alweer een week opzitten en het voelt als een heerlijk warm bad. Van tevoren heb ik me zorgen gemaakt of ik alle (computer)systemen nog zou weten, of ik nog zou weten hoe de trajecten van de tandartspatiënten verlopen en of ik alle instructies van de neuropsychologische testen nog uit mijn hoofd zou kennen. Zorgen … zorgen … zorgen … allemaal voor niets. Want ik wist alles nog...

En zo gaan we de herfst- en wintermaanden in. De boot gaat over een paar weken de hal in en dan kunnen we ons verheugen op de donkere avonden met een kaarsje en de kerst.

Zeilen

5 augustus Sandpollen:

5 aug Sandspollen 1 5 aug Sandspollen 6 aug veel wandelen en klauteren

Zweedse scherenkust 10-12 augustus:

10 aug. zweedse vlag 10 aug. scherengebied Zweden 9 aug Kostereilanden, Zweden 10 aug passagiersschip

Gluppo 13 augustus:

DJI_0256 IMG_5063 IMG_5061P1030179 P1030184

P1030177 P1030165 P1030167

Helsingor, Kopenhagen, Rodvig, Klintholm 28 augustus t/m 20 september:

DJI_0296 P1030228 IMG_5139 P1030210
 IMG_5155 IMG_5173 P1030223 IMG_5170P1030258 P1030262 IMG_5213 IMG_5212IMG_5224 IMG_5223 IMG_5238

1. Paola:
    8 oktober 2023
    Wat een prachtige foto s!
    Fijn dat jullie er weer zijn!
  2. Bob:
    13 oktober 2023
    Ondanks de ellende met Sjack z'n voet toch weer een prachtige reis! En elk nadeel heb z'n voordeel....op naar de Lofoten, poging 2!