1 mei 2023: We GAAN!!

28 december 2022 - Lelystad- Haven, Nederland

Na onze sabbatical in 2018 weten we: we zijn dol op zeilen op zee. Het gevoel van de wind in onze haren en het ruisen van de golven onder De Volle Maan (een Victoire 1270). Fantastisch en heerlijk tegelijk. Het geeft een gevoel van vrijheid, van avontuur en de adrenaline bij het aangaan van nieuwe uitdagingen.

We hebben al jaren de droom om ons leven op zee te leiden en onze dromen achterna te gaan. We hebben een manier gevonden om niet langer alleen te dromen maar het om te zetten in een praktische uitvoering. En eindelijk is het moment daar:  Sjack en ik gaan vanaf 1 mei 2023 ons leven anders indelen: zeilen en werken.

We gaan een cyclus in van vijf maanden zeilen en 7 maanden werken. Een combinatie van hard werken om geld te verdienen om daarna weer een paar maanden op zee te zeilen en de wereld te verkennen. We twijfelen niet langer, we durven het aan. De trossen los en GAAN!

Het zal misschien niet altijd gemakkelijk zijn, maar het voelt ongelooflijk trots om onze dromen te volgen en te leven zoals we dat willen.

Vanaf 1 mei 2023 gaan we naar de Lofoten, een eilandengroep in noord Noorwegen. We willen op de mooiste plekken ankeren en in leuke dorpjes aanleggen. We willen nieuwe en interessantste mensen ontmoeten en een andere cultuur opsnuiven.

Zeilen is de passie dat ons drijft. We nemen jullie mee in onze avonturen en we hopen jullie regelmatig te ontmoeten in dit reisblog.

Sjack en Tanya van de Volle Maan

Regenerate response